صفحه نخست / اخبار شهر / شرح وظایف واحد های شهرداری

شرح وظایف واحد های شهرداری

حوزه شهردار

–         برنامه ریزی واحدهای حوزه شهردار جهت ایجاد و برقراری نظم و ترتیب و هماهنگی انسجام بین واحدها

–         انجام امور مربوط به حراست اموال ، ساختمان ها ، ماشین آلات ، تأسیسات شهرداری ها طبق دستورالعملهای ابلاغی

–         رسیدگی و تحقیق درباره پرونده تخلفاتی که ضمن اجرای فعالیت های فنی ، شهری ، اداری ، مالی و نظایرآن از طرف کارکنان شهرداری و یا اشخاص دیگر صورت می گیرد و تعیین وتشخیص نوع تخلف و حدود مسئولیت آن و تهیه گزارش ضمن اظهار نظر صریح برای اتخاذ تصمیم از طرف مقامات ذیصلاح

–         انجام مطالعات و بررسی های لازم در زمینه های مختلف اجتماعی ، فرهنگی و هنری در جهت ارائه طرح ها و برنامه های مورد نیاز برای توسعه فرهنگی

–         اقدام به ثبت اراضی و املاک متعلق به شهرداری در دفاتر رسمی ثبت اسناد و املاک و تثبیت مالکیت شهرداری بر کلیه املاک و مستحدثات متعلق به شهرداری برابر مقررات وتنظیم دفاتر خاص املاک

–         پیگیری و تنظیم لوایح دفاعی و ارائه آنها به دعاوی و مراجع قانونی ذیربط و دفاع از حقوق حقه شهرداری در مراجع مذکور

–         برنامه ریزی به منظور ایجاد بانک اطلاعاتی آماری جامع ، به روز و کارآمد شهرداری و سازمانهای وابسته

–         انجام سایر وظایف محوله

 

خدمات شهری

–         رسیدگی و مراقبت مستمر در امر نظارت معابر و جمع آوری لجن ، زباله ، نخاله و لایروبی و نگهداری و پاکسازی آنها و مسیلهای واقع در محدوده منطقه و اجرای برنامه های زیباسازی            در چارچوب طرحهای مصوب

–         جلوگیری از کار اماکن مزاحم و برخلاف بهداشت برابر مصوبات کمیسیون تشخیص مزاحمت

–         حفظ و نگهداری فضای سبز موجود در منطقه شامل میادین ، رفوژها ، پارکهای محلی یا اشجار یامعابر

–         شرکت در عملیات امداد و نجات سوانح و اطفاء حریق با توجه به تقسیم کار از طرف مافوق

–         استفاده از وسایل و تجهیزات استحفاظی و ایمنی فردی در محل حادثه و حریق

–         انجام سایر وظایف محوله طبق دستور مافوق و سایر وظایف مربوط به شغل

امور اداری و مالی

–         بررسی مکاتبات و مراقبت در حسن انجام امور اداری و تهیه گزارشات لازم پیرامون مسایل مختلف شهرداری جهت مقامات مافوق

–         نظارت در تأمین احتیاجات شهرداری از لحاظ وسایل و لوازم اداری و برآورد هزینه آنها با همکاری واحدها و در نظر گرفتن اعتبارات مصوب

–         بررسی امکانات رفاهی ، ورزشی ، بیمه و بازنشستگی کارکنان

–         نظارت در تأمین ارتباط اداری شهرداری با موسسات و اشخاص اعم از حقوقی و حقیقی از لحاظ مکاتبات و مراجعات

–         تهیه گزارشهای مالی و تفریغ بودجه و ترازنامه سالانه شهرداری

–         بررسی عملکرد مالی کلیه واحدهای تابعه شهرداری و مراقبت در حسن گردش امور مالی و حسابداری آنها

–         انجام تعهدات مالی در حدود اعتبارات مصوب طبق مقررات و آئین نامه مالی شهرداری ها

–         نظارت در حفظ و نگهداری کلیه اموال و داراییهای شهرداری و واحدهای تابعه و نظارت بر نحوه عملکرد آنها

–         همکاری در تهیه و تنظیم بودجه ، متمم و اصلاح بودجه ، تفریغ بودجه با توجه به آئین نامه مالی شهرداری ها و دستورالعمل های صادره و ارائه آن به مراجع ذیربط

–        انجام سایر وظایف محوله طبق دستور مافوق و سایر وظایف مربوط به شغل

امور عمرانی و شهرسازی

–         نظارت کلی و ایجاد هماهنگی در امور مربوط به طرح های عمرانی اعم از برنامه های جاری شهرداری یا طرحهای عمرانی خاص و زیربنایی

–         مراقبت در تشکیل کمیسیون های فنی و ایمنی و سایر کمیسیون های خاص حوزه تحت نظارت و پیگیری مصوبات و تصمیمات متخذه در کمیسیون های مذکور

–         نظارت بر نگهداری و نوسازی مستحدثات و همچنین انجام تعمیرات ساختمان ها و مستحدثات و تأسیسات متعلق به شهرداری

–         تعیین میزان و نحوه تخلفات انجام شده از پروانه های ساختمانی یا ساختمان های بدون پروانه توسط مالک و تکمیل و ارجاع پروژه تخلف به مراجع ذیصلاح

–         انجام سایر وظایف طبق دستور مافوق و سایر وظایف مربوط به شغل

دبیرخانه شورای اسلامی شهر

–         ثبت لوایح و کلیه نامه های وارده و تنظیم و ارائه آنها جهت طرح در جلسات عمومی شورای شهر و کمیسیونهای فرعی زیر مجموعه آن

–         توزیع مصوبات و صدور و ارسال پاسخ نامه ها به شهرداری و سایر ادارات و سازمان های مربوطه

–         تعیین و تنظیم وقت ملاقات با ریاست و سایر اعضای شورای شهر

–         درج صورت جلسات و مذاکرات انجام شده در جلسات شورای شهر در دفتر خاص

–         حفظ و نگهداری اسناد و اوراق و صورتجلسات و مصوبات شورای شهر

–         انجام دعوت از مقامات مسئولین مختلف جهت شرکت در جلسات شورای شهر در اجرای مصوبات و دستورالعمل های شورای مذکور

–         پیگیری امور بودجه و هزینه های مربوط به اداره و گردش کار شورای شهر

آتش نشانی و خدمات ایمنی

–         شرکت در عملیات امداد و نجات سوانح و اطفاء حریق با توجه به تقسیم کار از طرف مافوق

–         شرکت در آموزش ضمن خدمت به منظور بالا بردن اطلاعات فنی ، حرفه ای ، اداری و عقیدتی

–         استفاده از وسایل و تجهیزات استحفاظی و ایمنی فردی در محل حادثه و حریق

–         استفاده از لباس فرم و نصب پلاک سینه و درجات و علائم منطبق با سمت توأم با نظافت کامل

–         شرکت در ورزش عمومی و دسته جمعی بمنظور حفظ قوت بدنی و تندرستی لازم برای انجام وظایف

–         آشنایی کامل با موتور پمپ ها ، کف ساز ها یا پودرپاش ها ، مانیتورها و سایر تجهیزات و ابزار

–         حسن استفاده از تجهیزات و ابزار قطعات و وسایل و ماشین آلات و مراقبت در نگهداری از آن

–         انجام سایر وظایف محوله طبق دستور مافوق

 

درباره مدیر سایت

خبر تصادفی

گزارش عملکرد مقایسه ای واحد حقوقی شهرداری اردستان در سال های ۹۶ و ۹۷

گزارش عملکرد مقایسه ای واحد حقوقی شهرداری اردستان در سال های ۹۶ و ۹۷

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + 8 =

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.